START
powrót do strony głównej
     Galeria fotografii
fotografie sportowe
     Terminarz
kalendarium wydarzeń sportowych
     Wyniki
tabele z wynikami zawodów, etc...
Podhale-Sport
Sport UM Zakopane
Sport Bukowina Tatrzańska
Sport UG Czarny Dunajec
Sport UG Poronin
Sport UG Jabłonka
Zakopiańska Liga Biegowa
Sport i zdrowie
EUROPEAN CLIMBING ROUTE
Szkoła Mistrzostwa Sportowego
Sportowcy Podhala
Plebiscyt Najlepszy Sportowiec Podhala
Orlen CUP
Igrzyska STO
Igrzyska lekarskie
ZIMOWE IGRZYSKA POLONIJNE
Olimpiada młodzieży
Igrzyska Olimpijskie Mistrzostwa Świata Igrzyska Europejskie
Tour De Pologne Maratony LANG TEAM
Uniwersjady, MS Juniorów ZIOM
COS Zakopane
Obiekty Sportowe
Rozmaitości
 Kluby sportowe
REDAKCJA
Linki
Zapowiedzi

Dyscypliny
Biathlon
Biegi narciarskie
Dart
Hokej
Kajakarstwo
Konkurencje konne
Koszykówka
Kręgle
Lekkoatletyka
Łyżwiarstwo
Narty
 Piłka nożna
Piłka ręczna
Pływanie
Podnoszenie ciężarów
Rowery
 Siatkówka
Ski-Alpinizm
 Skoki narciar. i kombinacja
Snowboard
Sporty extremalne
Sporty motocyklowe
Sporty pożarnicze
Sporty samochodowe
Sporty samolotowe
 Sporty walki
Strzelectwo
Tenis ziemny i stołowy
Unihokej
Wędkarstwo
Wspinaczka
Żeglarstwo

Partnerzy
    Zakopane       UG Jabłonka
  

     wyniki-skoki


 
Gabinet Terapii
   
   Keti


   Skijumping
  AZS-Zakopane  


TZN Zakopane







KS Pieniny




  mecze na żywo
wyniki na żywo
 

Sporty samolotowe
XVII Rajdowe Mistrzostwa Świata Dubnica- podsumowanie
 dodano: 16 Sierpnia 2010    (źródło: Bolesław Radomski Team menager Polish Flying Team Dubnica)


W sobotę zakończyły się XVII Rajdowe Mistrzostwa Świata, o których na pewno można mówić za udane dla polskich lotników. Pogoda umożliwiła rozegrać wszystkie cztery konkurencje przy czym pierwsza z nich zostaje zakwalifikowana do oficjalnego treningu.



W przypadku nie rozegrania wszystkich czterech tras, żadna nie zostaje odrzucona, co określa regulamin zawodów. Niektóre załogi mogą mówić o szczęściu, bo pierwszy dzień nie należał do najlepszych.
 
Kolejne trzy dni zawodów były bardzo emocjonujące, aż do ostatnich minut. Pierwsza oficjalna trasa o nazwie YELLOW, została najlepiej wykonana przez czeską załogę Filip Jiri - Filip Michal, którzy uzyskali tylko 12 punktów karnych. Na kolejnych miejscach znajdowały się polskie załogi: 2. Wieczorek Michał - Osowski Michał: 26 punktów karnych, 3. Darocha Janusz - Chrząszcz Zbigniew: 34 punkty karne 4. Radomski Bolesław - Lechowski Dariusz: 54 punkty karne, 5. Wieczorek Krzysztof - Skrętowicz Krzysztof: 64 punkty karne, a na 6. miejscu kolejna załoga czeska Opat Petr - Rajdl Tomas z ilością 70 punktów karnych. Przy tak małych różnicach punktowych, trudno było stwierdzić kto może sięgnąć po najwyższe trofeum. Obawy przed zawodami, że Czesi mogą pokazać się z mocnej strony były jak najbardziej słuszne.
 
Dzień drugi - trasa RED. Kolejny słoneczny dzień i znowu piękna walka o jak najmniejszą ilość punktów karnych, przysporzyła dużo emocji. Trasa przebiegająca przez górzyste tereny, a następnie malownicze doliny i wąwozy wymagała dużo skupienia od załóg. Drobny błąd mógł spowodować doliczenie punktów karnych. Tego dnia triumfowały dwie załogi z Czech: 1. Opat Petr - Rajdl Tomas: 66 punktów karnych, 2. Filip Jiri - Filip Michal: 76 punktów. Na 3 miejscu w tym dniu znalazła się załoga z Polski Radomski Bolesław - Lechowski Dariusz z 88 punktami karnymi. Na kolejnych miejscach 3 polskie załogi: 4. Wieczorek Krzysztof - Skrętowicz Krzysztof: 102 punkty, 5. Darocha Janusz - Chrząszcz Zbigniew: 114 punktów, a na 6. Wieczorem Michał - Osowski Michał z 118 punktami karnymi. Po dwóch konkurencjach wyniki wyglądały następująco:
 
1. Filip Jiri - Filip Michal                    88 pkt
2. Opat Petr - Rajdl Tomas                      136 pkt
3. Radomski Bolesław - Lechowski Dariusz        142 pkt
4. Wieczorek Michał - Osowski Michał            144 pkt
5. Darocha Janusz - Chrząszcz Zbigniew          148 pkt
6. Wieczorek Krzysztof - Skrętowicz Krzysztof   166 pkt
 
Spora różnica pomiędzy pierwszą czeską załogą, a polskimi załogami przesądzała o końcowym wyniku, chociaż większość liczyła na cud, który się zdażył.
 
Konkurencja określona jako BLUE kończyła współzawodnictwo. Polacy wiedzieli, że muszą się sprężyć, ale mało prawdopodobne było wyprzedzenie Czechów na czołowej lokacie przy takiej formie jaką prezentowali. Tego dnia trasa przebiegała po płaskim terenie. Spora ilość odcinków po łuku, przysporzyła trochę problemów nawigatorom, którzy musieli wykorzystać dodatkowy łuk z mapki dostarczonej do zadania. Ci, którzy tego nie uczynili wykreślali odcinek po prostej, co w konsekwencji spowodowało nałożeniem kary za nie zidentyfikowanie dwóch zdjęć z tego łuku. W takim przypadku znalazła się nasza załoga Radomski Bolesław - Lechowski Dariusz. Ten błąd kosztował ich dodatkowych 40 punktów karnych i oddalił ich od pozycji medalowej. Pozostałe polskie załogi wykonały zadanie z bardzo dobrym wynikiem:
 
Darocha Janusz - Chrząszcz Zbigniew          8 pkt
Wieczorek Krzysztof - Skrętowicz Krzysztof   14 pkt
Kachaniak Marek - Pawlak Łukasz              28 pkt
Wieczorek Michał - Osowski Michał            28 pkt
Radomski Bolesław - Lechowski Dariusz        62 pkt
 
Do samego wieczora nie było wiadomo jak polecieli Czesi, ale z różnych źródeł dochodziły informacje, że popełnili poważny błąd. Ale która załoga? Po rozdaniu wstępnych wyników okazało się, że obie czeskie załogi zrobiły ten sam błąd za 200 punktów karnych, który oddalił ich od pozycji medalowych. Ku naszemu niedowierzaniu, jeszcze nieoficjalnie gratulowaliśmy naszym załogom.
 
W sobotę już oficjalnie można było mówić o dominacji polskiego lotnictwa sportowego. Tytuł mistrzowski wywalczyli obrońcy tytułu Darocha Janusz - Chrząszcz Zbigniew. To ich 5. wspólnie wywalczony tytuł Mistrzowski. Klasyfikacja końcowa wygląda następująco:
 
1. Darocha Janusz - Chrzaszcz Zbigniew POL 156
2. Wieczorek Michal - Osowski Michal POL 172
3. Wieczorek Krzystof - Skretowicz Krzystof POL 180
4. Radomski Boleslaw - Lechowski Dariusz POL    204
5. Cherioux Julien - Le Gentil David FRA 236
6. Kachaniak Marek - Pawlak Lukasz          POL 248
7. Filip Jiri - Filip Michal CZE    304
8. Opat Petr - Rajdl Tomas                  CZE  362
9. Machovsky Jiri - Cabejsek Martin CZE    508
10. Markiewicz Jerzy - Sysio Dawid          POL  510
 
Z bardzo dobrej strony pokazali się debiutanci na międzynarodowej imprezie, Marcin Chrząszcz - Kamil Kliza, którzy zajęli 17 miejsce.
 
Sukces polskich załóg na pewno należy przypisać trenerowi Andrzejowi Osowskiemu. Dzięki dokładnemu zaplanowaniu i realizacji treningów oraz zawodów krajowych polskie załogi miały możliwość odbycia przygotowania na najwyższym poziomie.
 
 
 
Team manager Dubnica 2010
Bolesław Radomski
 




«« Powrót do listy wiadomości
 Zapisz w schowku     Drukuj     Wyślij znajomemu    4218



 
 
 
 
 
  
  
 

Copyright © MATinternet & Podhale-Sport - ZAKOPANE 1999-2024