START
powrót do strony głównej
     Galeria fotografii
fotografie sportowe
     Terminarz
kalendarium wydarzeń sportowych
     Wyniki
tabele z wynikami zawodów, etc...
Podhale-Sport
Sport UM Zakopane
Sport UG Biały Dunajec
Sport Bukowina Tatrzańska
Sport UG Czarny Dunajec
Sport UG Poronin
Sport UG Jabłonka
Zakopiańska Liga Biegowa
Sport i zdrowie
EUROPEAN CLIMBING ROUTE
Szkoła Mistrzostwa Sportowego
Sportowcy Podhala
Plebiscyt Najlepszy Sportowiec Podhala
LOTOS CUP
Igrzyska STO
Igrzyska lekarskie
ZIMOWE IGRZYSKA POLONIJNE
Olimpiada młodzieży
Igrzyska Olimpijskie Mistrzostwa Swiata
Tour De Pologne Maratony LANG TEAM
Uniwersjady, MS Juniorów ZIOM
COS Zakopane
Obiekty Sportowe
Rozmaitości
 Kluby sportowe
REDAKCJA
Linki
Zapowiedzi

Dyscypliny
Biathlon
Biegi narciarskie
Dart
Hokej
Kajakarstwo
Konkurencje konne
Koszykówka
Kręgle
Lekkoatletyka
Łyżwiarstwo
Narty
 Piłka nożna
Piłka ręczna
Pływanie
Podnoszenie ciężarów
Rowery
 Siatkówka
Ski-Alpinizm
 Skoki narciar. i kombinacja
Snowboard
Sporty extremalne
Sporty motocyklowe
Sporty pożarnicze
Sporty samochodowe
Sporty samolotowe
 Sporty walki
Strzelectwo
Tenis ziemny i stołowy
Unihokej
Wędkarstwo
Wspinaczka
Żeglarstwo

Partnerzy
    Zakopane    Bukowina Tatrzańska
UG Poronin  

UG Czarny Dunajec  UG Jabłonka
  

     wyniki-skoki


 
Gabinet Terapii
   
   Keti



   Skijumping
Montano
  AZS-Zakopane  


TZN Zakopane




     



KS Pieniny




  mecze na żywo
wyniki na żywo
 

Sporty samolotowe
II Rajdowe Samolotowe Mistrzostwa Polski w Nowym Targu wygrywają Darocha i Chrząszcz.
 dodano: 18 Sierpnia 2012

 Janusz Darocha z Aeroklubu częstochowskiego i Zbigniew Chrząszcz z Aeroklubu wrocławskiego zwyciężyli w II  Rajdowych Samolotowych Mistrzostwach Polski jakie rozgrywane były  od czwartku w Nowym Targu. Mistrzostwa  były ostatecznym sprawdzianem przed  wrzesniowymi Mistrzostwami Świata w Hiszpanii.
 



Andrzej Osowski trener kadry
"Nowy Targ to rejon w którym panują bardzo trudne warunki do latania. To są góry podobne jak w Hiszpanii tylko bardziej zielone. Załogi na początku miały trochę kłopotu z  nawigacją i wykreśleniem tych zadań  w tym rejonie z tego względu że w tym roku nie robili konkurencji typowo rajdowych. Ale z konkurencji na konkurencje widać progres i przyspieszenie.  Góry są na tyle ciekawe że nie wszystko widać do przodu, nie wszędzie da się nawigować natychmiast, trzeba poczekać aż górka odsłoni następny etap do nawigacji i zawodnicy odczuwają tę skalę trudności i starają się  jak najlepiej wykonać zadania. Nieprzypadkowo wybór padł więc na Nowy Targ, bo w Hiszpanii lotnisko co prawda jest przy plaży ale zaraz zaczynają się góry mające wysokość ponad 1000 m - sa trochę bardziej wywabione spłowiałe i brązowe niż tutaj.

W Nowym Targu wystartowało dziewięć dwuosobowych załóg. "Każdej z nich zostały przydzielone dwa czasy. Godzina otrzymania koperty z zadaniem i godzina startu. Potem nawigator przystępuje do kreślenia trasy, a pilot w tym czasie wycina i uczy się zdjęć. W zależności od rangi zawodów należy to wykonać w czasie od 15 do 30 minut. Nawigator rozwiązuje zadania również w powietrzu. To trudne, ponieważ pomiar i wykreślanie cyrklem odbywa się w warunkach niestabilnych" - opisał zasady zawodów trener samolotowej kadry narodowej Andrzej Osowski.
 

Konkurencja rajdowa składa się z czterech testów. "O kolejności decyduje więc wszystko. Dobre przygotowanie trasy przez nawigatora, lot pilota, odczytanie zdjęć i zaznaczenie obiektów, ponieważ można je znaleźć, ale źle zaznaczyć na mapie. Załoga musi się też zameldować na punkcie zwrotnym (jest ich zwykle 10-11) w określonym czasie z tolerancją błędu plus minus dwie sekundy. Każda odchyłka jest karana. Po takim około dwugodzinnym locie trzeba jeszcze wylądować jak najbliżej tzw. linii zerowej. Ostateczny wynik to suma punktów karnych otrzymanych podczas całych zawodów" - dodał szkoleniowiec.
 
 Wyniki
1. Janusz Darocha ( Aeroklub czestochowski) Zbigniew Chrząszcz  ( Aeroklub wrocławski) 261 pkt
2. Michał Wieczorek (Aeroklub krakowski) i Michał Osowski (Aeroklub pomorski) 489 pkt
3 . Marcin Chrząszcz ( Aeroklub wrocławski) Marcin Skalik. ( Aeroklub częstochowski) 653 pkt
4. Krzysztof Wieczorek (Aeroklub krakowski) Kamil Wieczorek ( Aeroklub warszawski) 710 pkt
5. Marek Kachaniak (Aeroklub rzeszowski) Łukasz Pawlak (Aeroklub warszawski) 810 pkt
6. Bolesław Radomski (Aeroklub pomorski)Dariusz Lechowski ( Aeroklub krakowski ) 1351 pkt
 

Polskę podczas Mistrzostw Swita w Castellon w Hiszpanii reprezentować będą: Janusz Darocha (Aeroklub Częstochowa) i Zbigniew Chrząszcz (Aeroklub Wrocław), Michał Wieczorek (Aeroklub Kraków) i Michał Osowski (Aeroklub Pomorski), Krzysztof Wieczorek (Aeroklub Kraków) i Kamil Wieczorek (Aeroklub Warszawa), Krzysztof Skrętowicz (Aeroklub Opole) i Jarosław Sysio (Aeroklub Bielsko-Biała), Marek Kachaniak (Aeroklub Rzeszów) i Łukasz Pawlak (Aeroklub Warszawa), Bolesław Radomski (Aeroklub Pomorski) i Dariusz Lechowski (Aeroklub Kraków), Marcin Skalik (Aeroklub Częstochowa) i Jerzy Markiewicz (Aeroklub Kraków).
 

 Tytułu Mistrzów Świata bronią Janusz Darocha i Zbigniew Chrząszcz
Janusz Darocha:

" Zawsze przed każdymi zawodami, przed każdą konkurencją jest presja i to się odczuwa. Podczas konkurencji jest masę możliwości popełnienia drobnych błędów , które są bardzo kosztowne. Różnice w czołówce krajowej i światowej są nieduże i każda sekunda może okazać się na wagę złota. Latałem już w Hiszpanii  i największą przeszkodą będą rywale. Trzy lata temu w tym samym miejscu były rozgrywane rajdowe mistrzostwa Europy, w których zwyciężyli Francuzi - latali rewelacyjnie.Możemy obawiać się także Czechów a i Hiszpanie nie oddadzą tanio skóry.
 
Zbigniew Chrząszcz.
"Jeśli chodzi o zdobyte wcześniej medale to będziemy załogą, która będzie się liczyła w oczach tych , którzy obserwują z zewnątrz te zawody. Do Hiszpanii przylecą najlepsze załogi z całego świata. Mocni będą Czesi, Francuzi, Hiszpanie nie mówiąc już o Polakach, którzy z racji bardzo dużego doświadczenia i równych wyników też będą dla nas bardzo trudnymi do pokonaniakonkurentami. Mamy bardzo duży szacunek i respekt przed każdym, który tam startuje.
 W Hiszpanii lataliśmy trzy lata temu podczas Mistrzostw Europy. I muszę powiedzieć że miejsce jest doskonałe do latania rajdowego.Zarówno ukształtowanie terenu, trudności nawigacyjne, filozofia robienia tras przez organizatorów - wszystko to powoduje że stykamy się z czymś nowym czego nie ma w Polsce i musimy się z tym zmierzyć. "
 




«« Powrót do listy wiadomości
 Zapisz w schowku     Drukuj     Wyślij znajomemu    3065



 
  
 
 
 
 
 
 
  
 

Copyright © MATinternet & Podhale-Sport - ZAKOPANE 1999-2018