START
powrót do strony głównej
     Galeria fotografii
fotografie sportowe
     Terminarz
kalendarium wydarzeń sportowych
     Wyniki
tabele z wynikami zawodów, etc...
Podhale-Sport
Sport UM Zakopane
Sport Bukowina Tatrzańska
Sport UG Czarny Dunajec
Sport UG Poronin
Sport UG Jabłonka
Zakopiańska Liga Biegowa
Sport i zdrowie
EUROPEAN CLIMBING ROUTE
Szkoła Mistrzostwa Sportowego
Sportowcy Podhala
Plebiscyt Najlepszy Sportowiec Podhala
Orlen CUP
Igrzyska STO
Igrzyska lekarskie
ZIMOWE IGRZYSKA POLONIJNE
Olimpiada młodzieży
Igrzyska Olimpijskie Mistrzostwa Świata Igrzyska Europejskie
Tour De Pologne Maratony LANG TEAM
Uniwersjady, MS Juniorów ZIOM
COS Zakopane
Obiekty Sportowe
Rozmaitości
 Kluby sportowe
REDAKCJA
Linki
Zapowiedzi

Dyscypliny
Biathlon
Biegi narciarskie
Dart
Hokej
Kajakarstwo
Konkurencje konne
Koszykówka
Kręgle
Lekkoatletyka
Łyżwiarstwo
Narty
 Piłka nożna
  Halówka Open Z-ne
  Halówka Old-Boys Z-ne
  Halówka Czarny Dunajec
  Podhalańska A klasa
  Podh. I liga Juniorów
  Halówka Jabłonka
  Letnia Liga Czarny Dunajec
  Ligi Amatorów
  Piłka różne
  V Liga i Liga Okręgowa
  IV Liga
  Nowotarska Piłka Halowa
  Halówka Czorsztyn
  Podhalańska Liga Piłki Halowej
Piłka ręczna
Pływanie
Podnoszenie ciężarów
Rowery
 Siatkówka
Ski-Alpinizm
 Skoki narciar. i kombinacja
Snowboard
Sporty extremalne
Sporty motocyklowe
Sporty pożarnicze
Sporty samochodowe
Sporty samolotowe
 Sporty walki
Strzelectwo
Tenis ziemny i stołowy
Unihokej
Wędkarstwo
Wspinaczka
Żeglarstwo

Partnerzy
    Zakopane       UG Jabłonka
  

     wyniki-skoki


 
Gabinet Terapii
   
   Keti


   Skijumping
  AZS-Zakopane  


TZN Zakopane







KS Pieniny




  mecze na żywo
wyniki na żywo
 

Piłka różne
Wystartowała 16. edycja piłkarskiego turnieju gimnazjalnego Coca-Cola Cup
 dodano: 27 Marca 2014    (źródło: Mat prasowe)

Warszawa, 26 marca 2014 r. – Wystartowały rozgrywki 16. edycji największego piłkarskiego turnieju dla młodzieży gimnazjalnej Coca-Cola Cup. W tym roku pod hasłem „Bądź aktywny, dołącz do gry” zagra 3929 drużyn z całego kraju. Najlepsze wyjadą na obóz piłkarski do Włoch. Tradycyjnie przygotowano też wiele atrakcji dla kibiców. Turniej już po raz czwarty będzie wspierał Robert Lewandowski.


 
 
Coca-Cola Cup to jeden z największych w Polsce piłkarskich turniejów młodzieżowych. W ciągu piętnastu lat wzięło w nim udział blisko 640.000 dziewcząt i chłopców. Do 16. edycji zgłosiło się 3929 zespołów, w tym 1401 żeńskich 
i 2528 męskich. To o ponad 400 drużyn więcej niż w 2013 roku! Najwięcej reprezentacji 361 zarejestrowano 
w województwie małopolskim Podczas konferencji prasowej w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie podkreślono znaczenie rozgrywek dla promocji aktywnego stylu życia.
„Coca-Cola Cup od wielu lat jest synonimem młodzieżowej rywalizacji na najwyższym poziomie i w duchu zasad fair play, doskonałej zabawy i wspaniałej atmosfery, ale też trampoliną do profesjonalnej kariery piłkarskiej, co potwierdza chociażby przykład naszego ambasadora, Roberta Lewandowskiego, który właśnie 
u nas stawiał pierwsze piłkarskie kroki – przypomniała Marianna Klimczak, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services. – Firma Coca-Cola, jako organizator turnieju ma jednak dużo większe ambicje. Chcemy, aby Coca-Cola Cup stała się platformą do promocji aktywnego i zdrowego stylu życia. Stąd konsekwentnie od wielu lat wprowadzamy zmiany, dzięki którym udaje się ten cel realizować.”
Najważniejszym elementem promocji ruchu są towarzyszące rozgrywkom Strefy Aktywnego Życia, w których odwiedzający mogą spróbować swoich sił w prostych konkurencjach sportowych, dowiedzieć się jak dbać o zdrowie 
i kondycję na co dzień, a także – dzięki współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki – poznać tajniki zdrowego żywienia i nawadniania organizmu.
„Już po raz drugi będziemy wspierać turniej, bo widzimy w nim ogromny potencjał w zakresie edukacji młodych ludzi związanej z prawidłowym bilansem energetycznym – przyznaje Joanna Myszkowska - Ryciak z Polskiego Towarzystwa Dietetyki. - Dzięki rozgrywkom możemy dotrzeć do wielu nastolatków i ich rodzin. Podobnie jak 
w ubiegłym roku, chcemy przekonywać, że nie warto stosować restrykcyjnych diet, ale trzeba wypracować prawidłowe nawyki żywieniowe i włączyć do swojego planu dnia aktywność fizyczną.”
Rolę Coca-Cola Cup w promocji aktywności fizycznej wśród młodzieży docenia też Ministerstwo Sportu i Turystyki, które już po raz kolejny zostało patronem honorowym turnieju. „Bardzo nas cieszy podejście organizatorów do tego projektu – to ważne, żeby wykorzystywać skalę takich przedsięwzięć i docierać z edukacją sportową do jak największej liczby osób” – podkreślił Tomasz Półgrabski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
Aby promocja aktywnego stylu życia zyskała jeszcze szerszy zasięg, już po raz drugi finał Coca-Cola Cup zostanie zorganizowany nie na stadionie, a w przestrzeni miejskiej. Po spektakularnym finale turnieju na krakowskim Rynku 
w 2013 roku, boisko z naturalną trawą i trybunami na 1.200 osób tym razem stanie na Plaży Miejskiej w Gdyni. „Gdynia to miasto bardzo otwarte na sport – podkreśla Marek Łucyk, Dyrektor Gdyńskiego Ośrodka Sportu 
i Rekreacji. – Sami prowadzimy wiele projektów zmierzających do promocji aktywności fizycznej wśród mieszkańców i widzimy, że sport staje się naprawdę modny. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że finał Coca-Cola Cup 2014 odbędzie się właśnie u nas.”
Robert Lewandowski przyznał, że - poza sympatią do turnieju, w którym występował jako nastolatek – o przyjęciu roli ambasadora zadecydował przede wszystkim społeczny aspekt rozgrywek i fakt, że dzięki temu projektowi każdy 
z nas może cieszyć się pełnią życia na co dzień. „Bardzo podoba mi się rozszerzanie formuły turnieju o promocję aktywnego stylu życia. Sam żyję bardzo aktywnie i uwielbiam uprawiać rekreacyjnie różne sporty. Tak zostałem wychowany i dlatego wiem, jak ważne jest zaszczepienie miłości do ruchu i nauka systematyczności. Jeśli ktoś lubi to, co robi, to sukcesy przychodzą same. A nawet jeśli nie każdy zostanie profesjonalnym sportowcem, to aktywność fizyczna uprawiana od najmłodszych lat i edukacja na temat jej roli pomogą w pełniejszym, zdrowszym 
i szczęśliwszym życiu. Czuję, że przestaję już być tylko i wyłącznie ambasadorem turnieju Coca-Cola Cup, który zawsze będzie głęboko w moim sercu, a staję się ambasadorem szerszej idei związane z promocją sportu i aktywności fizycznej.”
W roku piłkarskich Mistrzostw Świata FIFA organizatorzy chcieliby dać wszystkim uczestnikom Coca-Cola Cup szansę na poczucie smaku tego najważniejszego futbolowego wydarzenia. W pakietach startowych uczniowie 
i trenerzy otrzymali m.in. breloczki z maskotką mundialu, a wszystkie szkoły zarejestrowane do udziału w turnieju dostaną piłki z limitowanej edycji Mistrzostw Świata. Każdy gimnazjalista biorący udział w rozgrywkach może też podzielić się swoją ciekawą historią związaną z futbolem. Autor najbardziej inspirującej wyjedzie, w charakterze reportera, na obóz piłkarski w Brazylii i będzie mógł zobaczyć na żywo mecz otwarcia mundialu. Z kolei zwycięzcy tegorocznej edycji Coca-Cola Cup pojadą na obóz do Włoch, gdzie będą doskonalić swoje umiejętności pod okiem trenerów z Brazylii.
Patronat honorowy nad turniejem Coca-Cola Cup 2014 objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki. 
 
 
 
16 lat turnieju Coca-Cola Cup w Polsce
 
 
Coca-Cola Cup to najstarszy i jeden z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce, często określany mianem nieoficjalnych młodzieżowych Mistrzostw Polski w piłce nożnej. Organizowany jest nieprzerwanie od 1999 roku. W jego piętnastu dotychczasowych edycjach udział wzięło blisko 640.000 dziewcząt i chłopców z całej Polski. Struktura turnieju ewoluowała przez lata, odzwierciedlając zmiany zachodzące w systemie szkolnictwa. Początkowo był on przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych, ale w 2000 roku do gry dopuszczono również reprezentacje gimnazjów. Od 2010 roku w turnieju mają możliwość rywalizacji jedynie szkoły gimnazjalne. W tym samym roku do rozgrywek dołączyły dziewczęta – i od razu zgłosiło się aż 1106 drużyn żeńskich. 
Ostatnie cztery lata przyniosły jeszcze więcej zmian.  Jako organizatorzy Coca-Cola Cup kładziemy szczególny nacisk na promocję pozytywnych postaw w duchu zasad fair play. Stąd też w 2010 roku, po raz pierwszy 
w historii Coca-Cola Cup wprowadziliśmy do turnieju system premiowania zachowań zgodnych z duchem sportu. Założeniem punktacji „GRAM CZYSTO” jest popularyzacja gry w poszanowaniu przeciwnika 
i przestrzeganiu zasad fair play. Zespół, który w czasie meczu nie otrzyma żółtej ani czerwonej kartki, jest nagradzany dodatkowym punktem „GRAM CZYSTO”. Niejednokrotnie decyduje on  o wyniku rywalizacji w grupie. Rok później stworzyliśmy Akademię Futbolu Coca-Cola Cup, której głównym zadaniem było promowanie młodych graczy i umożliwianie im rozwijania piłkarskich umiejętności pod okiem najbardziej doświadczonych specjalistów z Polski i zagranicy. 
W 2011 roku zorganizowaliśmy Strefy Aktywnego Życia, w których każdy odwiedzający nasze imprezy mógł spróbować swoich sił w różnych dyscyplinach sportowych, porozmawiać z ekspertami i dowiedzieć się, jak żyć zdrowo i aktywnie na co dzień. Z roku na rok systematycznie rozszerzamy ich formułę, a od 2013 roku organizujemy finały wojewódzkie w weekendy z nadzieją, że staną się wielkim rodzinnym piknikiem 
o charakterze sportowym. W ubiegłym roku również po raz pierwszy zdecydowaliśmy się zorganizować finał krajowy Coca-Cola Cup nie na stadionie, ale w przestrzeni miejskiej. Na Rynku Głównym w Krakowie stanęło boisko z naturalną trawą i trybunami oraz powiększona Strefa Aktywnego Życia. W ciągu dwóch dni imprezę odwiedziło aż 40.000 osób. W 2014 roku zapraszamy na wielki finał do Gdyni. 
W Coca-Cola Cup pierwsze sukcesy odnosiło wielu zawodników, którzy dziś potwierdzają swoją klasę 
na polskich i europejskich boiskach. Wśród piłkarzy, którzy zaczynali swoją karierę w naszym turnieju, są m.in. dwaj ambasadorzy rozgrywek Robert Lewandowski i Ariel Borysiuk, a także Michał Janota, Kamil Grosicki, Radosław Majewski czy Karol Linetty.
Na zwycięzców Coca-Cola Cup co roku czekają atrakcyjne nagrody – wyjazd na mecz najlepszych zespołów lig europejskich lub możliwość zobaczenia na żywo największych piłkarskich imprezy Europy i świata. Triumfatorzy Coca-Cola Cup byli m.in. w Barcelonie, Madrycie, Amsterdamie czy w Mediolanie. Wyjazdom tym niejednokrotnie towarzyła  możliwość treningu pod okiem profesjonalistów oraz spotkania z gwiazami futbolu. W 2013 roku zwycięzcy trenowali w legendarnym Juventusie Turyn, a w 2014 będą doskonalić swoje umiejętności w Rzymie pod okiem brazylijskich trenerów.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.cocacolacup.pl 
 
 
Partnerem merytorycznym programu jest Polskie Towarzystwo Dietetyki, natomiast partnerem technicznym, firmy adidas i T-Mobile.polska
 




«« Powrót do listy wiadomości
 Zapisz w schowku     Drukuj     Wyślij znajomemu    939



 
 
 
 
 
  
  
 

Copyright © MATinternet & Podhale-Sport - ZAKOPANE 1999-2024