START
     Terminarz
kalendarium wydarzeń sportowych
     Wyniki
tabele z wynikami zawodów, etc...
Podhale-Sport

wyniki na żywo

Tour De Pologne Maratony LANG TEAM
ORLEN WYŚCIG NIEPODLEGŁOŚCI – WIELKIE KOLARSKIE ŚWIĘTO W BYTOWIE
 dodano: 9 Września 2018    (źródło: Lang Team fot. Szymon Gruchalski)

Andrzej Kaiser (Eurobike Kaczmarek Electric Team) okazał się najszybszy w ORLEN Wyścigu Niepodległości o Puchar Burmistrza Bytowa. Wśród pań najlepszy czas uzyskała Daria Pikulik (BCM Novatex Ziemia Darłowska). Pierwsze miejsce w swojej kategorii wiekowej zajął pomysłodawca imprezy i dyrektor Tour de Pologne Czesław Lang.

„Przypomniały nam się młode lata” – mówił na mecie Czesław Lang. Wicemistrz olimpijski z Moskwy wystartował w ORLEN Wyścigu Niepodległości wspólnie z innymi znakomitymi kolarzami sprzed lat. „Był Jan Faltyn, Krzysztof Sujka, Lechosław Michalak. Wszyscy doskonale się znamy i wspólnie osiągaliśmy sukcesy w drużynowej jeździe na czas. I właśnie we czwórkę odskoczyliśmy, współpracowaliśmy, dawaliśmy sobie zmiany i na metę dojechaliśmy z kilkuminutową przewagą. A w peletonie jechali inni znakomici zawodnicy – Henryk Charucki, Jan Brzeźny. To było niesamowite przeżycie wspólnie ścigać się w moich rodzinnych stronach” – mówił Lang, który na metę wpadł tuż przed Sujką, Michalakiem i Faltynem, a 73-kilometrową trasę pokonał w godzinę 55 minut i 43 sekundy.

Najlepszy czas ze wszystkich uczestników (01:43:07) uzyskał Andrzej Kaiser, który również doskonale zna kaszubskie tereny. „To właściwie moje trasy treningowe, znam tu niemal każdą drogę i każdy zakręt. To przepiękne tereny, bardzo malownicza trasa, rozmawiałem z wieloma uczestnikami i wszystkim bardzo się podobała” – mówił Kaiser. Kibice zebrani wokół mety byli świadkami decydującej rozgrywki między Kaiserem i Jakubem Rucińskim (Bike U Up- Europell), minimalnie szybszy okazał się ten pierwszy. „W naszej grupie wiekowej najpierw oderwało się trzech kolarzy. W okolicach miejscowości Tuchomie zaatakowałem, dojechał do mnie Piotr Wadecki i wspólnie doścignęliśmy uciekinierów za premią w Kołczygłowach. Tam rozpoczął się najtrudniejszy fragment trasy. Po nim z piątki zostało nas trzech i wspólnie dojechaliśmy do mety. Daliśmy z siebie wszystko, ja okazałem się najlepszy i udało mi się wygrać” – mówił Kaiser, który otrzymał Puchar Burmistrza Bytowa Ryszarda Sylki. Wśród pań najszybsze okazały się zawodniczki BCM Novatex Ziemia Darłowska – Daria Pikulik i Marta Jaskulska.

ORLEN Wyścig Niepodległości tak naprawdę trwał w Bytowie przez dwa dni. Już w sobotę do miasteczka wyścigu zawitało mobilne muzeum Tour de Pologne – pierwszy tego typu projekt na świecie. Można w nim zobaczyć wiele cennych eksponatów – od tych najstarszych, związanych z udziałem kolarzy w Bitwie Warszawskiej, po najnowsze – między innymi żółtą koszulkę Michała Kwiatkowskiego, który wygrał tegoroczny Tour de Pologne. A w niedzielę nie tylko ścigano się na 73-kilometrowej trasie, ale także bawiono na Paradzie Rodzinnej, w której udział wzięło wielu najmłodszych miłośników rowerów. „To dla nas wielkie wydarzenie, do którego podchodzimy emocjonalnie. Czujemy dumę, że za sprawą Czesława Langa kolarstwo z najwyższej półki co jakiś czas wraca do Bytowa. Czesław Lang nie tylko pamięta o Bytowie, ale też robi piękną promocję ziemi kaszubskiej. Jesteśmy z tego powodu bardzo uradowani” – powiedział Burmistrz Bytowa Ryszard Sylka.